CRM voor het MKB
Wat is MKB en hoe geschikt is CRM voor het midden- en kleinbedrijf
Vaak is er sprake van het MKB, oftewel het midden- en kleinbedrijf. Dit werpt de volgende vragen op: wat valt er eigenlijk precies onder dit begrip en waardoor onderscheidt het MKB zich van andere soorten ondernemingen? Er bestaat geen algemene definitie voor het midden- en kleinbedrijf. Bovendien kunnen dergelijke onderneming actief zijn in allerlei branches. Om de grootte te bepalen zijn kerncijfers als de jaaromzet of het aantal arbeidsplaatsen van belang.
Het midden- en kleinbedrijf is een dragend element van het bedrijfsleven en wordt niet voor niets de banenmotor van Nederland genoemd. In Nederland omvat het midden- en kleinbedrijf ca. 99% van alle btw-plichtige bedrijven, samen verantwoordelijk voor ca. 38,3 % van alle omzet. Daarom is een goed CRM-systeem nodig om succesvol te zijn en te blijven. CAS Software biedt u met CAS genesisWorld een systeem dat precies op de behoeften en wensen van het MKB is afgestemd, en is ervaren in het beheer en de ondersteuning van kleine en middelgrote ondernemingen.
CRM voor het MKB – de uitdagingen
Veel concurrentie, kleine marges. Klinkt dit u bekend in de oren? Met name kleine en middelgrote bedrijven hebben met de volgende uitdagingen te maken:
- Veel concurrenten
- Vergelijkbare prijzen
- Individuele wensen van klanten
- Transparante prijzen en producten dankzij het internet
Daarom is CRM (Customer-Relationship-Management) juist voor de middenstand goud waard. Maar CRM voor het MKB moet ook aan speciale eisen voldoen. Door middel van hoogwaardige CRM-software voor kleine en middelgrote bedrijven wordt succesvol klantenbeheer mogelijk. Daar, waar ontelbare concurrenten actief zijn en prijzen steeds meer hetzelfde worden, geeft een goed klantenbeheer u de mogelijkheid om u duidelijk te onderscheiden van de rest van de markt en desondanks efficiënt en winstgevend te werken.
CRM-software voldoet aan de speciale eisen van het MKB
Om de principes van CRM optimaal te kunnen omzetten, is het belangrijk om eerst een geschikt CRM-systeem in te voeren. Professionele CRM-software ondersteunt u hierbij op een betrouwbare manier. Want "de juiste CRM-oplossing" moet net zo flexibel zijn als "het midden- en kleinbedrijf" zelf is. Bovendien moet de softwareleverancier zich net zo flexibel opstellen. Zijn belangrijkste taak is immers om u te begrijpen. CAS CRM is uw partner voor een geslaagde invoering van CRM. CAS genesisWorld omvat een groot aantal functies waarmee u kunt werken en uw processen in de onderneming kunt optimaliseren.
CRM voor het MKB – verbetert de klantenbinding
In het midden- en kleinbedrijf vormen de mensen zelf en hun persoonlijkheid een belangrijke factor. Optimale service is een sterk verkoopargument. Vaak ontstaan er hele persoonlijke relaties met klanten en wil men met een goed geweten aan de wensen kunnen voldoen. Maar hoe meer klanten, hoe moeilijker het wordt om al die persoonlijke aandacht nog te kunnen blijven opbrengen. Met een CRM-oplossing van CAS Software kan hier snel en effectief iets aan worden gedaan. Door de software kunnen gegevens van de klant, zoals bijv. adresgegevens, documenten, informatie en belangrijke aantekeningen over de klant, altijd zorgvuldig worden opgeslagen en door elke medewerker opgeroepen. Zo is de medewerker altijd op de hoogte van de nieuwste stand van zaken en kan hij of zij de klant, als deze bijvoorbeeld belt met een vraag, snel verder helpen. Met dit soort nauwgezette service maakt u als bedrijf een positieve indruk op de klant en deze is blij met de uitstekende ondersteuning die door de software mogelijk wordt gemaakt.
Verbeter met CAS genesisWorld van CAS Software uw klantenbeheer en bekijk onze uitstekende oplossingen voor het MKB!