Wat is CRM?

Customer-Relationship-Management (CRM) staat voor een strategie die het meest waardevolle kapitaal van uw onderneming in het middelpunt plaatst: uw klanten.

Waardevol kapitaal benutten

In veel bedrijven ligt waardevol kapitaal braak in de vorm van inzichten over klanten en ervaringen met klanten. Dit vormt de basis van CRM: deze kennis wordt transparant gemaakt en in de onderneming gebruikt

Klantenwensen herkennen en vervullen

Loyale klanten kopen steeds weer en bevelen u aan bij anderen. En het houden van bestaande klanten is vele malen voordeliger dan het winnen van nieuwe klanten. Benut dit potentieel en verbeter uw klanttevredenheid door

  • heldere en individuele communicatie.
  • eersteklas service.
  • gefundeerde informatie.
  • het vervullen van individuele wensen.

CRM is meer dan software alleen

CRM-projecten bestaan, eenvoudig gezegd, uit twee gedeelten. Het grootste gedeelte betreft het "omdenken" naar een nieuwe strategie, die in de hele onderneming geïntegreerd en geleefd moet worden. Het kleinere gedeelte bestaat uit de technologie, dus de CRM-software die de uitvoering van uw klantenmanagement op professionele wijze ondersteunt.

Wat hebt u nu concreet aan CRM?

CRM helpt u op allerlei manieren om een professioneel klantenbeheer in uw bedrijf op te bouwen, zodat alle processen uiteindelijk helemaal op de behoeften en wensen van uw klanten zijn afgestemd. CRM zorgt voor transparantie, efficiëntie en een ondernemingsbreed geheugen, waardoor gestructureerde bedrijfsprocessen overal in en rondom het bedrijf worden bevorderd.

Dit bereikt CRM in uw onderneming >>