Wat levert CRM op?

Naast tevreden klanten en medewerkers schept CRM langdurige klantrelaties, die voor uw onderneming maximaal succes garanderen. Met deze eenvoudige formule worden echte concurrentievoordelen mogelijk en worden deuren naar nieuwe markten geopend.

Deze voordelen brengt CRM voor uw onderneming

Dankzij centrale gegevens optimale beschikbaarheid in netwerk

  • Alle afdelingen en medewerkers in één systeem gekoppeld in een netwerk.
  • Aanwezige kantoor-, magazijn- en archiefoplossingen worden geïntegreerd.
  • Tijdbesparende samenwerking wordt mogelijk door rechtstreekse toegang tot informatie.
  • U schept gestructureerde en geautomatiseerde werkprocedures voor meer efficiëntie.
  • Pas uw flexibele CRM-software aan, voor alle werkplekken, locaties en landen.

Klantinformatie winstgevend benutten

  • Chronologische klantendossiers maken een professionele klantenbegeleiding mogelijk.
  • Volledig zicht op de klant: alle bestellingen, telefoongesprekken, contracten en correspondentie zijn met een druk op de knop beschikbaar.
  • Herken verborgen potentieel door evaluatie van klantprofielen.
  • Door grondige kennis van een klant kunt u uw producten en diensten zinvol verder ontwikkelen.

Eenvoudige verkoopsturing

  • Stuur uw marketing- en verkoopacties op doelgroepen.
  • U heeft alle informatie over uw prospects, zodat adviezen op tijd kunnen worden gegeven.
  • Groter aantal orders door doelgerichte cross- en up-selling.
  • U herkent potentiële verkoopkansen en benut dit potentieel.

Gemotiveerde medewerkers en betere service

  • Medewerkers worden bij routinewerkzaamheden ondersteund en ontlast.
  • Medewerkers nemen overwogen beslissingen en handelen met meer deskundigheid, omdat relevante informatie beschikbaar is.
  • Motiveerde medewerkers stralen dat ook uit: voor meer tevreden klanten.

Vooruitkijkend management

  • Ze verliezen nooit het overzicht over lopende projecten op basis van alle ondernemingsgegevens.
  • CRM maakt een vooruitblikkende planning van ressources en inspanningen mogelijk, en van tijds- en kostenregistratie bij projecten.
  • Actuele evaluaties en efficiënte controlling houden u steeds op koers.

Professioneel klantenbeheer loont. Niet in de laatste plaats omdat zakelijke processen beter georganiseerd worden en u belangrijke werktijd bespaart.