Sales management

Sales in het vizier: verkoopbeheer eenvoudig en efficiënt

In de verkoop is niet alleen het bijhouden van contact- en klantgegevens van wezenlijk belang. Ook informatie over actuele verkoopcijfers en de ontwikkeling hiervan door de tijd heen is belangrijk om de juiste beslissingen te kunnen nemen. Met CAS genesisWorld verkoopt u effectiever, omdat u een goed overzicht over alle kerngegevens heeft: de gegevens van de klant, het gedrag van de klant door de tijd heen en uw verkoopcijfers. Zo gemakkelijk en efficiënt was verkoopbeheer nog nooit!

Hulp bij belangrijke beslissingen op het gebied van sales management

Een CRM-systeem als CAS genesisWorld vormt de basis voor fundamentele beslissingen op het gebied van sales management, doordat alle relevante informatie transparant wordt weergegeven. Met de module Report Manager kunt u analyseren welke klantenrelaties het grootste potentieel hebben, het rendement van projecten onderzoeken en een realistische inschatting van de te verwachten omzet maken. Met behulp van velden voor formules en kerncijfers die u zelf kunt definiëren, krijgt u snel overzicht over de belangrijkste parameters. Zo worden naast de contactgegevens ook het aantal serviceaanvragen, het totaalbedrag van nog onbetaalde facturen of de totale omzet in het lopende kalenderjaar getoond. Een andere handige functie is ook zoeken in de omgeving: deze geeft belangrijke klanten in een bepaalde regio geografisch weer op een kaart. Om een efficiënt verkoopbeheer te bereiken, is het verder ook heel gemakkelijk gemaakt om berichtgeving over het bezoek bij een klant in te vullen.

Succesvol verkoopbeheer dankzij slimme functies

CAS genesisWorld doet u talrijke mogelijkheden voor een succesvol verkoopbeheer aan de hand. Voor meer effectiviteit en zekerheid bij de planning hebt u de beschikking over diverse evaluaties van verkoopkansen. Vanaf het eerste contact tot de offerte en de opdracht of verkooptransactie en natuurlijk ook aftersales-activiteiten, wordt elke actie die verband houdt met een bepaalde klant of prospect, centraal in het systeem geregistreerd, waardoor er als vanzelf een volledige weergave van het verkoopproces ontstaat.

Welke activiteit vervolgens bij de betreffende klant dient te gebeuren, kan met behulp van verkooptools als de Sales Funnel worden herleid. Deze geeft voortdurend overzichtelijk weer waar in het verkoopproces u zich momenteel bevindt, welke stappen vervolgens genomen moeten worden en ook hoe het ervoor staat bij de collega's op de andere afdelingen, zoals bij de productie of de planning. Met behulp van de tijds- en onkostenregistratie kan de afdeling buitendienst uitgaven en tijdsbesteding bovendien direct aan de betreffende klanten en projecten toewijzen.

Met CRM verkoop en klanttevredenheid optimaliseren

Bij een duurzaam verkoopbeheer hoort ook het achterhalen van de mening van de klant zelf. Hoe tevreden zijn klanten met uw producten en dienstverlening? Start met behulp van de module Survey regelmatige online enquêtes op. De resultaten hiervan worden direct overgenomen in de CRM-software en kunnen vervolgens door u geëvalueerd worden.