Verkoopbeheer

Verkoop in het oog houden: Verkoopcontrolling eenvoudig en efficiënt

In de verkoop is niet alleen het onderhoud van contact- en klantengegevens beslissend. Ook de kennis over actuele verkoopgetallen en de ontwikkeling daarvan zijn nodig om juiste beslissingen te kunnen treffen. Met CAS genesisWorld verkoopt u effectiever, omdat u alles in het oog heeft: klantengegevens, klantengedrag en uw verkoopgetallen. Zo eenvoudig en efficiënt was verkoopcontrolling nog nooit!

Hulp bij belangrijke beslissingen in het verkoopbeheer

Een CRM-systeem als CAS genesisWorld vormt de basis voor fundamentele beslissingen in het verkoopbeheer doordat alle relevante informatie transparant wordt afgebeeld. Met de module Report Manager kunt u klantrelaties analyseren op het grootste potentieel, de rendabiliteit bepalen van projecten en realistische inschattingen geven van omzetpotentieel. Door zelf te definiëren formule- en kengetallenvelden krijgt u snel een overzicht van belangrijke grootheden. Zo zijn naast de contactgegevens het aantal actuele serviceaanvragen, het totaal van open facturen en de totale omzet in het actuele kalenderjaar af te lezen. Een praktische functie is ook het zoeken in de omgeving: deze beeldt belangrijke klanten in een bepaalde omgeving geografisch op een kaart af. Voor een efficiënt verkoopbeheer kunnen ook bezoekverslagen in een handomdraai worden opgesteld.

Succesvolle verkoopcontrolling dankzij intelligente functies

CAS genesisWorld geeft u talrijke mogelijkheden voor succesvolle verkoopcontrolling in handen. Voor verhoogde efficiëntie en planningszekerheid diverse verkoopkans-evaluaties. Van eerste contact, offerte en verkoopafsluiting tot after sales wordt elke actie in samenhang met de belangstellende in het systeem geregistreerd en daarmee het volledige verkoopproces afgebeeld.

Welke activiteit vervolgens bij de desbetreffende klant vereist is, kunt u met verkooptools als de Sales Funnel afleiden. Daarmee heeft u altijd in het oog op welke plaats in het verkoopproces u zich op dat moment bevindt, welke stappen vervolgens moeten worden afgewerkt of hoe het staat met de ressourcebenutting en -planning van uw medewerkers. Met de tijds- en kostenregistratie kan de buitendienst bovendien kosten rechtstreeks toeschrijven aan de desbetreffende klant en projecten.

Met CRM verkoop en klanttevredenheid optimaliseren

Bij een duurzame verkoopbesturing hoort ook het rechtstreeks stellen van vragen van de klant zelf. Hoe staat het met de klanttevredenheid ten aanzien van uw producten en diensten? Start met de module Survey regelmatige online enquêtes waarvan de resultaten eveneens rechtstreeks naar de CRM-software gaan en door u kunnen worden geëvalueerd.