17/05/21Zeven succesfactoren van de digitale werkplek: CRM speelt een cruciale rol bij het versnellen van uw digitalisering

Digitale communicatie, samenwerking op afstand en virtuele vergaderingen zijn in deze tijd voor velen van ons onderdeel geworden van het dagelijks leven. Wat in 2020 nog improvisatie en creativiteit van particulieren en bedrijven vereiste, is nu het nieuwe normaal geworden en heeft ook veel nieuwe kansen en mogelijkheden geboden. Het feit blijft dat onze gebruikelijke manier van werken nog steeds een transformatie doormaakt. We laten u zeven succesfactoren zien waaruit de nieuwe digitale werkplek bestaat en hoe u uw bedrijf er goed op kunt voorbereiden.


Zeven succesfactoren van de digitale werkplek

1. Digitale werkplek als centraal platform
De digitale werkplek vormt de basis voor het verstrekken van belangrijke informatie en functionaliteit binnen uw organisatie. Denkt u aan het digitaliseren van processen en het automatiseren van workflows. Of u nu op kantoor werkt, onderweg bent of thuis werkt, u heeft met het juiste softwareplatform toegang tot alle gegevens die u nodig hebt voor het dagelijkse werk. Flexibiliteit is hier het sleutelwoord: aanpasbare dashboards bieden alle informatie en acties die u nodig heeft om uw dagelijkse zaken op een efficiënte en gebruikersgerichte manier te regelen.

Om de communicatie te versterken en de samenwerking binnen teams te verbeteren, kunnen kennis en documenten eenvoudig digitaal worden uitgewisseld tussen afdelingen en locaties. Werknemers plukken de vruchten door de verhoogde flexibiliteit met betrekking tot werktijden. Een goede planning is een geweldige basis voor stressreductie. Dit komt voort uit duidelijk uitgedachte productieve fasen van de dag, zodat elke werknemer efficiënt kan bijdragen binnen de organisatie.

2. Economische efficiëntie en verbeterde processen
De Corona-pandemie en de nieuwe uitdagingen hebben het belang en de impact vergroot van efficiënt en economisch gericht werken. Om wendbaarder te worden en een uitstekende service te garanderen, moeten bedrijven afscheid nemen van tijdrovende, handmatige en tot op zekere hoogte op papier vastgelegde processen. Transparant alle gegevens voor iedereen beschikbaar maken, is hierin van groot belang. Dit vereist een softwareoplossing met een "Zwitsers zakmes" principe, die zich flexibel kan aanpassen aan de eisen van zowel het bedrijf als de individuele gebruikersscenario's.

Op deze manier werkt de oplossing optimaal in uw organisatie. Met het gebruik van automatische workflows, zorgt u ervoor dat routinetaken efficiënt worden afgehandeld. Dit scheelt tijd en dit verhoogt de economische efficiëntie. Daarnaast versterkt dit gelijktijdig de veerkracht van het bedrijf, waardoor er meer ruimte ontstaat voor het beheren van duurzame, en persoonlijke banden met klantrelaties.

3. Aanpassingsvermogen, duurzaamheid en innovatieve geest
Businessmodellen, producten, diensten, de klantreis en samenwerking in teams veranderen steeds sneller. Bedrijven die competitief willen blijven, moeten proactief anticiperen op de veranderende marktomstandigheden en staan voor de uitdagingen als: het juiste aanpassingsvermogen, het thema duurzaamheid en innovatiegeest. Wendbaar blijven is de sleutel. Succesvolle bedrijven reageren adaptief op nieuwe situaties en herkennen de wensen van de klant, voordat de klant dat doet. Dit stelt hen in staat om nieuwe innovatieve producten te ontwikkelen en een perfecte service te verlenen. Gaandeweg neemt de relevantie van productduurzaamheid toe.

Werknemers hebben slimme ondersteuning nodig van een softwareoplossing die AI-gebaseerde wizards gebruikt om hen toekomstgerichte informatie te bieden, zodat ze de levenscycli van producten transparant kunnen modelleren en de vereisten van innovatie kunnen herkennen. In dit geval helpen digitalisering en aanpassingsvermogen om bedrijven flexibeler en beter bestand te maken tegen een potentiële crisis.

4. Ideale klantervaring
De digitale transformatie opent nieuwe manieren en middelen om leads te genereren, relaties te beheren en te netwerken om de individuele klantervaring vorm te geven. Er zijn nieuwe communicatiekanalen tot stand gebracht die nog steeds in opkomst zijn. Ze leveren aanvullende informatie die een individuele aanpak en behoefteanalyse mogelijk maakt. Met een CRM / XRM-oplossing als centraal informatieplatform kunnen medewerkers het hele klanttraject met alle touchpoints in de gaten houden. En in overeenstemming met "Customer Centricity" als een toekomstgerichte bedrijfsmissie, kunt u een klantgerichte service creëren en individuele klantwensen voorspellen voordat de klant zich er zelf bewust van wordt. Zo creëer je inspirerende momenten - ook digitaal.

5. Netwerken van data, bedrijven en mensen
Digitale platformen en diverse netwerkvormen maakt het mogelijk om over de grenzen van het bedrijf zelf samen te werken. De integratie van meerdere systemen zorgt ervoor dat de gebruiker alle informatie centraal kan raadplegen en analyseren. En dankzij de centrale informatiebron is virtueel werken eenvoudiger, effectiever en agile, omdat alle teamleden toegang hebben tot alle relevante klantgegevens - ongeacht de locatie.

6. Tijd voor emotionele en persoonlijke klantrelaties
Persoonlijke contact wordt in deze tijd nog waardevoller, juist omdat er zoveel digitaal gebeurt als gevolg van het "Nieuwe Normaal". De digitale werkplek stelt geen grenzen aan persoonlijke klantrelaties, maar ondersteunt je met nieuwe mogelijkheden om deze contactmomenten te creëren en vorm te geven. Door proactieve acties te combineren met toekomstgerichte informatie uit bijvoorbeeld uw CRM / XRM-oplossing, kunt u ervoor zorgen dat uw klantbijeenkomsten pakkend en indrukwekkend zijn - altijd en overal, virtueel of persoonlijk.

7. Vertrouwen, veiligheid en gegevensbescherming
Vrijwel alles verloopt digitaal, wat betekent dat softwareoplossingen het hoogste niveau van gegevensbescherming moeten garanderen - zowel online als offline. Waarom? Omdat veiligheid, transparantie en eerlijkheid met betrekking tot persoonsgegevens de elementaire bouwstenen vormen van een gemeenschappelijke digitale werkplek en toekomst. Dat is de reden waarom "Digitale soevereiniteit" en "fair.digital" kernwaarden zijn van de CAS CRM-bedrijfsidentiteit. De softwareoplossingen van CAS Software AG garanderen conformiteit, eerlijkheid en de vrijheid om te bepalen wat er met uw eigen gegevens gebeurt - zonder uitzonderingen.

Samenvatting: de digitale verandering stimuleert de kracht van CRM
Hoewel het "nieuwe" en "onbekende" onzekerheid en weerstand kan oproepen, is de behoefte aan digitalisering voor veel bedrijven een geweldige kans om hun manier van werken te heroverwegen en hun zakelijk perspectief te veranderen. En om eerlijk te zijn, we weten allemaal dat over een paar maanden het "Nieuwe Normaal" zal veranderen in het "Digitale Nu". We helpen u graag met CAS CRM-expertise en intelligente CRM-oplossingen om uw bedrijfsprocessen te digitaliseren en uw relatiebeheer klantgerichter te maken. Wees daadkrachtig en geef actief vorm aan uw digitale toekomst - dan zal de digitale verandering een veelvoud aan kansen en mogelijkheden voor u bieden.