30/11/21Klanten geven de beste cijfers aan CAS Software in CRM-onderzoek

Wederom heeft CAS Software een topresultaat behaald in het nieuw gepubliceerde tevredenheidsonderzoek "CRM in de praktijk 2021/22" door Trovarit AG in samenwerking met techconsult GmbH. CAS Software blinkt uit met bovengemiddelde scores, vooral op aspecten die voor middelgrote bedrijven van groot belang zijn.

Als toonaangevende Duitse CRM-specialist voor het midden- en kleinbedrijf heeft CAS Software een A-score behaald met een algemeen cijfer van 1,73 en heeft daarmee de leidende positie onder CRM-oplossingen voor kleine en middelgrote bedrijven veilig te stellen.

In bijna alle evaluatieaspecten heeft CAS Software zich met zijn CRM + AIA-oplossing CAS genesisWorld kunnen verbeteren ten opzichte van de vorige studieperiode 2019/2020. Vooral de aanpasbaarheid/flexibiliteit, functionaliteit, mobiele bruikbaarheid en MKB-compatibiliteit van de oplossing resulteerden in een positieve beoordeling.

Klanten waarderen persoonlijke relaties 
Volgens de onderzoeksresultaten is CAS Software AG een van de aanbieders die - alleen of ondersteund door hun uitvoerende partners - een zeer intensieve en persoonlijke relatie met hun klanten onderhouden. De uitzonderlijke resultaten in de nieuw opgenomen categorieën, zoals "Support/hotline" en "Consulting, projectmanagement, implementatie", spreken voor zich: CAS Software biedt de ideale basis voor succesvol klantrelatiebeheer, resulterend in een uitstekende algehele klanttevredenheid.

Mobiele CRM verwerft belang door mobiel kantoor
De impact van de Corona-pandemie op de onderzoeksresultaten ten opzichte van het vorige onderzoek is duidelijk merkbaar. Criteria zoals bijvoorbeeld mobiliteit worden belangrijker voor gebruiker. De deelnemers aan het onderzoek hebben zelfs dit aspect van mobiele bruikbaarheid bijzonder positief beoordeeld over CAS genesisWorld.

Versterkt voor de toekomst
Hoewel het investeringsgedrag van veel bedrijven de afgelopen maanden in het algemeen een uitdaging vormde, zagen de meeste ondervraagde deelnemers CRM als een onderdeel van de digitale toekomst. Ongeveer 56 procent van de bedrijven is momenteel van plan te investeren in hun CRM-infrastructuur. 21 procent van de projecten richt zich met name op de modernisering van CRM-oplossingen. 9 procent van de projecten is een eerste investering in CRM-software.

Goed om te weten over de studie
CAS Software heeft voor de zesde keer op rij deelgenomen aan het onafhankelijke CRM-tevredenheidsonderzoek CRM in de praktijk. Tijdens het laatste onderzoek werden meer dan 500 CRM-gebruikers ondervraagd over hun CRM-ervaringen. In het kader van het onderzoek werpen de marktanalisten van Trovarit AG en techconsult GmbH licht op de voordelen van CRM-implementatie. Daarbij werd ook uitgebreid ingegaan op de uitdagingen van de invoering en werking van CRM.

Verdere informatie: Grafisch overzicht met de resultaten in detail

U kunt het onderzoek hier downloaden: www.trovarit.com/studien/marktstudien/crm-in-der-praxis/