26/10/20Innovatie door digitalisering - de belangrijkste boodschap op CAS Partner Conference 2020.

Vanwege begrijpelijke redenen vond de 2020-editie van de International CAS Partner Conference plaats in een virtuele omgeving, onder het motto "Sailing in the wind: Shape your digital workspace with CRM". Het was niet zomaar een virtueel evenement, maar een voorbeeld van het toepassen van technologie en digitalisering. De vraag was hoe je partners van vier continenten bij elkaar kon brengen in een jaar waar een wereldwijde pandemie heerst en hoe je een plek van interactie en netwerken kunt realiseren. Succes zit in de voorbereiding en innovatie.

cas crm integration with mailchimp

De conferentie werd geopend door Martin Hubschneider, CEO van CAS Software AG, die stilstond bij de actuele ontwikkeling van het bedrijf en haar CRM producten. Hij droeg de volgende boodschap over aan het publiek:

  • CRM-systemen zijn essentieel voor de overgang naar een digitale werkomgeving
  • Digitale soevereiniteit moet één van de belangrijkste doelstellingen van hedendaagse bedrijven worden
  • CAS Software is opgenomen in de top 100 van beste bedrijven om voor te werken binnen Duitsland
  • Digitalisering moet alle aspecten van het leven verbeteren, niet alleen de industrie en het bedrijfsleven
  • Innovatie is het sterkste concurrentiemiddel

Het format van de 2020 Partner Conference-editie was een hybride, met presentaties en discussies in een Duitse tv-studio met een online publiek. Streaming vanuit een tv-studio maakte het mogelijk om audio-video-overdracht van hoge kwaliteit te streamen, maar creëerde ook de mogelijkheid voor een dialoog tussen het management van CAS Software. Tegelijkertijd had het publiek de mogelijkheid gebruik te maken van speciaal chatkanaal om vragen te stellen. Daarnaast was er een slim virtueel netwerkplatform beschikbaar gesteld voor alle onderlinge contacten. In de twee versies (één voor partners in Duitsland en één voor internationale partners) zeilden meer dan 250 mensen met het CAS-team mee in dit informatieve programma, dat bestond uit: thematische en internationale sessies, individuele en teaminteracties. De informatie die tijdens de 'power-sessies' werd verstrekt, omvatte een breed scala aan onderwerpen, van de nieuwigheden van de CAS genesisWorld X12-versie, verkoop- en marketingstrategieën, tot het beheer van CRM-implementatieprojecten en de hoge mate van flexibiliteit in maatwerk.

De CAS Partner Conference is een traditioneel evenement dat wordt bijgewoond door partners van over de hele wereld. Het hoofddoel is het uitwisselen van ervaringen, het actualiseren van informatie en de interactie met het technische en managementteam van CAS Software. Met behulp van technologie overwon de 2020-editie de hoge barrières van de pandemie en bracht mensen uit vier continenten samen.

‘’Prachtig hoe CAS Software blijft innoveren en haar nieuwe oplossingen via een virtuele klantendag op een duidelijke manier kon overbrengen. Niet alleen de sterke integratie tussen genesisWorld CRM en MS Outlook konden mij boeien, maar ook de vele mogelijkheden van de App designer zijn ideaal om een state of the art oplossing te bieden voor de klant.’’ Frederic Parmentier. 

‘’Het evenement was perfect georganiseerd. De setting was levendig doordat de presentaties in een TV studio werden gehouden. De online parallel sessies in de middag brachten praktische voorbeelden naar voren. Er was ruimte voor strategie en voor nieuwe scenario’s die mogelijk zijn met CAS CRM. Daarnaast was er de mogelijkheid om via het virtuele netwerkprogramma in contact te komen met collega’s over de hele wereld. Hiermee werd ook invulling gegeven aan een van de belangrijke aspecten van het jaarlijkse evenement. Dit bracht de mensen binnen CAS bij elkaar in een tijd waarin bij samenkomen lastig is.’’ Jeroen van Scherpenzeel.