14/03/19Hoe ICT bedrijven door CRM beter presteren en de klanttevredenheid vergroten

Welke IT-dienstverlener kent het niet. Voortdurend bent u bezig met veel taken tegelijkertijd: nieuwe klanten winnen, meer contracten afsluiten, offertes en specificaties schrijven, projecten effectief beheren en supportkwesties zo snel mogelijk afhandelen. Bovendien is het belangrijk steeds weer op te vallen in de massa binnen de sterk concurrerende en compacte markt van de IT- dienstverlening.

 

Ongeacht het doel dat uw ICT bedrijf nastreeft, vast staat dat u verzekerd bent van langdurig succes en u zich onderscheidt wanneer uw klanten enthousiast over u zijn. Hoe dat gaat?

Heel eenvoudig: door bekwaam advies, uitstekende support en een kosteneffectief project- en helpdeskmanagement voor stipte levering. Hiervoor hebben uw medewerkers een sterk presterend CRM-systeem nodig dat tijd en geld bespaart en hen voldoende vrijheid geeft om zich te concentreren op het belangrijkste: deskundig IT-advies en bekwame IT-dienstverlening, resulterend in grote klanttevredenheid.

De CRM-brancheoplossing “CAS IT Services“ van CAS Software AG Duitsland is een speciaal op de eisen van IT-dienstverleners en softwarebedrijven toegesneden CRM-oplossing” Deze ondersteunt alle afdelingen van IT-dienstverleners en softwaremakers bij acquisitie, klantenadvies, projecten, support en op de markt brengen van software. De basis vormt CAS genesisWorld CRM, de meervoudig onderscheiden CRM-oplossing voor het MKB.

 

Dit biedt CAS IT Services:

  • 360° view en samenwerking door de afdelingen heen

    Met CAS IT Services maken alle medewerkers gebruik van een centraal gegevensbestand, dat zorgt voor een 360° view en een optimale samenwerking door de afdelingen heen. Het vergemakkelijkt het afspraken- en takenbeheer, de bewerking van documenten en de gemeenschappelijke projectwerkzaamheden. Supportkwesties worden eenvoudig opgelost omdat medewerkers goed geïnformeerd zijn en onmiddellijk de vereiste informatie kunnen bieden. En dat vinden de klanten fijn.


  • Gegevens overal toegankelijk

    Of uw onderneming nu over verschillende locaties verspreid is, uw medewerkers thuis werken en uw verkoopteam met telefoon en laptop/tablet op pad is. Ze hebben altijd toegang tot actuele gegevens: door replicatie of online via internet. Uw medewerkers zijn altijd op de hoogte.


  • Trefzekere marketingcampagnes

    Gefaseerde marketingcampagnes worden eenvoudig gepland en uitgevoerd. Via gerichte zoekcriteria kunt u bijv. filteren op klanten met een servicecontract en het potentieel van cross selling concreet benutten. De reacties van uw klanten worden vastgelegd, verkregen leads rechtstreeks doorgezonden naar de verkoopafdeling en omzetten geregistreerd. Door comfortabele evaluaties ziet u snel hoe effectief een campagne verloopt.


  • Projectplanning en –besturing

    De gemeenschappelijke projectontwikkeling wordt een routineactiviteit, want voor uw projecten heeft u een effectief plannings- en sturingssysteem beschikbaar. Projecten kunnen daarmee doelbewust gepland en gestructureerd worden. Met risico's, fasen, mijlpalen en doelen. Maar ook met taken, ressources, budgetten, kosten en tijden houdt u vanaf het begin rekening. Via de projectstatus, ad-hoc-evaluaties en een bewakingssysteem houdt u uw projecten steeds op koers. In een grafische weergave ziet u de belasting van uw medewerkers en voorkomt u overlapping van afspraken.


  • Projectcontrolling

    De toewijzing van werktijden aan projecten is doorgaans het uitgangspunt voor projectcontrolling. CAS IT waarborgt een gedetailleerde tijdsregistratie – klant- en projectgerelateerd – inclusief resterende taken en waarderingen met uurtarieven. Zelfs budget, materiaalkosten en externe kosten worden opgenomen. Dagelijks geactualiseerde statusberichten zijn de basis voor uw projectcalculaties.


  • Projectcockpits voor meer overzicht

    Met projectcockpits heeft u steeds een overzicht van de actuele stand van uw projecten. Evaluaties kunnen daardoor eenvoudig worden opgesteld, geheel naar wens voor één project of voor meerdere projecten bij elkaar. Dagelijks geactualiseerde statusberichten vormen de basis voor de projectcalculatie. Met een ERP-koppeling kan deze plaatsvinden door één druk op de knop.


  • Helpdesk maximaliseert efficiëntie

    Serviceverzoeken worden transparant georganiseerd: Een ticketsysteem registreert foutmeldingen, regelt overdrachten en verantwoordelijkheden, brengt de verkoopafdeling op de hoogte en laat de klant de afhandeling van de fout via internet volgen. De automatische tijdregistratie van bewerkingsduur en gebruikte bedrijfsmiddelen waarborgt volledige kostencontrole. Met een druk op de knop kunnen evaluaties voor bepaalde gebieden of per klant worden opgesteld. De omvang van de dienstverlening waarop een klant recht heeft kan zo worden gedocumenteerd.


  • Kennisdatabase en online support

    Verworven kennis kan nu efficiënt worden benut. Alle met succes afgehandelde serviceverzoeken worden verzameld in de kennisdatabase en kunnen snel worden gevonden. Vaak gestelde vragen worden opgeslagen in de FAQ-database en in een browser aan de klant beschikbaar gesteld, inclusief aanvullende informatie zoals afbeeldingen en geïllustreerde handleidingen. Daardoor wordt uw supportafdeling op de lange termijn ontlast.

  •  

    CAS IT Services is een product van CAS Software AG in Duitsland. De onderneming heeft tegenwoordig in de CAS groep ruim 400 medewerkers, waarvan 375 op afdelingen voor CRM- en xRM-oplossingen van CAS Software AG. Ruim 400.000 mensen in meer dan 20.000 ondernemingen en organisaties benutten tegenwoordig de voordelen van de softwareoplossingen: de beste ergonomie, flexibel aanpassings- en integratievermogen, gekwalificeerd partnernet dat in de praktijk vele malen is beproefd en een zeer goede prijs-/prestatieverhouding.

    Wilt u graag meer weten over de CRM-oplossing CAS IT Services van CAS Software AG?
    Download hier de brochure met meer informatie of meld u aan voor een van onze kosteloze webinars, waarin wij u graag alle voordelen van CAS IT Services laten zien.