20/05/20Een succesvolle toekomst samen met de klant

Wat is het doel van uw organisatie? Voor veel bedrijven staat het voorzien in de behoeften en wensen van klanten op nummer 1. Organisaties zijn dan ook vaak afhankelijk van de klant. Daarom is het belangrijk om klanten tevreden te stellen én te houden. Deze invloedrijke stakeholders mag u niet verliezen omdat ze de spil van de organisatie zijn. In deze blog geven wij u tips hoe uw medewerkers de klant centraal kan stellen, tevreden houdt, van de beste service voorziet en hoe ze tegelijkertijd kostenefficiënt aan iedere eis van de klant kunnen voldoen.

Klantenbeheer met CAS CRM
Een overzichtelijk en professionele manier van klantenbeheer is onmisbaar. Het is belangrijk dat bestellingen vlot worden afgehandeld, vragen van klanten worden beantwoord, het vertrouwen van de klant wordt gewaarborgd en dat alles volgens de AVG-wetgeving wordt verwerkt. CAS genesisWorld helpt hierbij. Alle gegevens en informatie wordt opgeslagen binnen het CRM systeem. Zodra er informatie wordt toegevoegd, weten alle medewerkers die contact hebben (gehad) met de klant daarvan. Naast verkoopkansen legt CAS CRM ook lopende en afgehandelde servicevragen vast. De informatie uit dit overzicht kunt u bijvoorbeeld gebruiken voor een FAQ-database. U bouwt meer kennis op over de vragen en weet dit consistent toe te passen in uw gehele service. Op die manier kunnen uw medewerkers de klant te allen tijde vakkundig begeleiden.


Klantgerichtheid als basisprincipe

Wat kan uw organisatie bijdragen aan het succes van de klant? Het antwoord op deze vraag is een belangrijk uitgangspunt en verandert het perspectief van een organisatie radicaal. Daarom is het belangrijk om het antwoord helder voor ogen te hebben en te houden bij zowel bij u als bij uw medewerkers. Het uitvoeren van klantgerichtheid als basisprincipe zorgt voor het succes van uw bedrijf op basis van het succes van uw klanten.


De cruciale rol van uw medewerker

De medewerkers van uw organisatie spelen een cruciale rol bij het klantenbeheer. Een CRM systeem met de focus op de klant, ondersteunt uw medewerker doordat deze software de juiste en relevante informatie beschikbaar stelt. Dit zorgt ervoor dat de medewerker de klant nog beter van dienst kan zijn. Meer voordelen van een klantgericht CRM systeem zijn onder andere:

  • Bij routinewerkzaamheden worden medewerkers ondersteund en ontlast.
  • Medewerkers nemen betere beslissingen omdat ze handelen met meer deskundigheid en zekerheid vanwege de beschikbare informatie.
  • U krijgt tevreden klanten doordat uw team de expertise en motivatie uitstralen.
  • Medewerkers houden het overzicht over lopende verkoop, projecten en servicevragen.
  • Medewerkers besparen tijd omdat de informatie direct overal toegankelijk is. Zij bedienen de klant dus beter en sneller.

Bovenstaande punten zorgen voor tevreden medewerkers én succesvolle klanten. De klant ziet hoe gepassioneerd, trots en enthousiast een medewerker is en dat zorgt voor tevreden en enthousiaste klanten. Intern beginnen is tenslotte extern winnen.


Cruciale contactmomenten

Elk contactmoment met de klant is cruciaal. Bekijk daarom ieder contactmoment met een stakeholder vanuit het perspectief van de klant of partner. Elk contact kan zorgen voor enthousiasme of teleurstelling.

De behoefte aan persoonlijke en klantgerichte service neemt continu toe. Indien u beschikt over duidelijke standaard processen dan zorgt dit voor kostenefficiëntie en personalisatie. De klant voelt zich serieus genomen en is daarom meer betrokken. De snelle en constante veranderingen in producten, diensten vragen in deze tijd om ondersteuning van een flexibel en schaalbaar platform. Niet als doel, maar als middel om het klantproces te optimaliseren en te verbeteren. Deze elementen zorgen ervoor dat voor iedere klant een individuele oplossing wordt gevonden. Ook dit is mogelijk binnen CAS CRM.


Samen succesvol

Bent u op zoek naar een software-oplossing die uw medewerkers helpt bij klantgerichtheid en relatiebeheer? Onze medewerkers ondersteunen het succes van uw organisatie en loyaliteit van uw klanten met behulp van moderne en gebruiksvriendelijke bedrijfssoftware, Neem contact op voor het antwoord op vragen of voor meer informatie.

Volg ons op LinkedIn en blijf op de hoogte van informatie, tips en tricks voor het beste relatie- en klantenbeheer.